Na uczestników jarmarku „Smakujemy Lokalnie” czeka mnóstwo pysznego jedzenia przygotowanego przez lokalne Koła Gospodyń Wiejskich: KGW Wólka Bałtowska, KGW Magonie, KGW Chruściele. Z pewnością hitem, który podbije podniebienie konsumentów będzie flagowe danie regionu – świętokrzyska zalewajka. Na „Ryneczku Lokalnym” zorganizowanym specjalnie na to wydarzenie będzie można nabyć wyroby okolicznych producentów, tj. ziołowe herbaty, dżemy i inne przetwory, słodkie wypieki czy wędzone ryby.
Poza degustacjami, na odwiedzających czeka również przegląd piosenki folkowej „Na ludową nutę”, w którym zaprezentują się młodzi artyści z ostrowieckich sekcji wokalnych oraz rodzinne warsztaty z robienia wianków i dekoracji kwiatowych.
Wydarzenie w ostrowieckiej galerii jest częścią programu „Smakujemy lokalnie”, pod patronatem Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi, który promuje polską tradycję kulinarną kultywowaną przez Koła Gospodyń Wiejskich. W ramach inicjatywy ambasadorki programu – lokalne KGW, biorą udział
w dożynkach czy festynach, gdzie serwują najlepsze dania charakterystyczne dla kuchni danego regionu. Organizatorem programu jest sieć Carrefour Polska.
Konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich – szansa dla ostrowieckich KGW
W ramach programu „Smakujemy lokalnie” trwa nadal nabór wniosków do konkursu grantowego dla Kół Gospodyń Wiejskich z całej Polski, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody. Wystarczy opisać, przygotować i sfotografować tradycyjne danie regionu, aby wygrać 10 tysięcy złotych. Na Koła, które wezmą udział w konkursie do 17 października czeka również możliwość promocji i sprzedaży konsumenckiej produktów własnych w sklepach sieci Carrefour w całej Polsce.
Formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie smakujemylokalnie.pl
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Jednymi ze strategicznych celów Carrefour są: transformacja żywieniowa, oferowanie żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie. Firma oferuje długofalowe wsparcie rolnikom w procesie przekształceń na działalność ekologiczną, a także podejmuje działania na rzecz promocji produktów regionalnych i lokalnych. Carrefour Polska wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracował w czerwcu 2019 r. program „Prosto z polskiej wsi” pozwalający polskim rolnikom, w tym rolnikom ekologicznym, na bezpośrednią sprzedaż wytworzonych przez nich produktów na stoiskach producenckich w najbliższym sklepie Carrefour. Kontynuacją tych działań jest projekt „Kupujemy Lokalnie”, którego założeniem jest skracanie łańcucha dostaw i rozwój bezpośredniej współpracy z lokalnymi rolnikami, dzięki której rolnicy zyskują gwarancję odbioru zakontraktowanych dostaw i stabilne podstawy rozwoju produkcji.