- Produkty prezentowane dziś i jutro przez blisko 90 wystawców z 14 krajów zainspirują do bardzo konkretnych rozmów z przedstawicielami sieci handlowych, hurtowni, restauracji i hoteli. Wierzę, że te kontakty zaowocują w przyszłości nowymi produktami przyciągającymi konsumentów - mówiła Bożena Staniak, wiceprezes zarządu Targów Kielce w czasie uroczystości otwarcia wydarzenia. - Branżowe raporty ostatnich lat wskazują, że marki własne odgrywają i będą odgrywać kluczową rolę w strategiach zarówno sieci handlowych jak i producentów. Na silnie rozwiniętych rynkach europejskich, m.in. w Szwajcarii, Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii, produkty marek własnych stanowią już niemal połowę sprzedaży w sieciach handlowych. W Polsce udział ten wynosi już 31%. Wszystko wskazuje na to, po naszych targach nowych marek własnych przybędzie - dodała wiceprezes Targów Kielce.
Bartłomiej Zapała, wiceprezydent Miasta Kielce podkreślił, że dla tej branży, jak i wielu innych Targi Kielce się zmieniają i unowocześniają. - Wiosną rozpocznie się budowa nowej hali, dzięki której powierzchnia wystawiennicza ośrodka wzrośnie do blisko 50 tysięcy metrów kwadratowych. Nowoczesna przestrzeń będzie służyła efektywnym rozmowom biznesowym - powiedział.
Targi Marek Własnych przyciągnęły profesjonalistów i liderów rynku z branży private label z Polski i Świata. W tym gronie są producenci i dostawcy, kupcy z sieci handlowych, przedstawiciele restauracji, hoteli, hurtowni a także wybitni eksperci branży.
- Fundament naszego wydarzenia to oczywiście rozmowy, które mogą zostać przekute w biznesy. Oczekiwania przedstawicieli sieci handlowych zostaną spełnione dzięki wysokiej jakości i oryginalności ofert producentów z różnych stron świata. Taka baza prowadzi do tworzenia nowej oferty odpowiadającej najnowszym trendom konsumenckim - zauważa Jakub Nogaj, menadżer projektu Targów Kielce.
Inspiracje uczestnicy wydarzenia czerpać będą także podczas Forum Marek Własnych, które Targi Kielce współorganizują z firmami Ewa-Bis i MSL Consulting. Udział wybitnych ekspertów branży gwarantuje, że prelekcje i dyskusje będą służyły tak cennej wymianie doświadczeń i zdobywaniu najbardziej oczekiwanej wiedzy.
Kolejnymi wydarzeniami związanymi z branżą handlu, są biznesowe spotkania organizowane przez miesięcznik Rzeźnik Polski. Po raz drugi podczas Targów Marek Własnych obecni są przedstawiciele branży mięsnej. Obrady Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego oraz konkurs Smak Jakości przyczynią się do rozwoju tego sektora produkcji i handlu.
Targom towarzyszy także konferencja XPAND, podczas której zostanie podjęta kwestia współpracy pomiędzy firmami z krajów Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu a przedsiębiorstwami z Europy Środkowo – Wschodniej. Prelegenci odsłonią kulisy tworzenia biznesów pomiędzy tymi rynkami.