Podpisanie umów w tej sprawie miało miejsce w dniu 25 marca. Dyrektorzy placówek wyrażają entuzjazm związany z nowym wyzwaniem. Bożena Tałaj, dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Nizinach, podkreśla, że dwujęzyczność jest już obecna w ich placówce od roku, a nowy projekt umożliwi intensyfikację zajęć, zachowując jednocześnie zabawowy charakter nauki.
Wprowadzenie dwujęzyczności do przedszkoli jest także inicjatywą wspieraną przez władze lokalne. Marcin Chłodnicki, zastępca prezydenta Kielc, informuje, że przedszkole nr 34 ze Ślichowic będzie pierwszą z placówek w stolicy województwa, gdzie realizowany będzie ten projekt. Perspektywa dalszego rozwoju dwujęzycznych placówek w przyszłości jest coraz bardziej realna, co świadczy o zainteresowaniu społeczności lokalnej tą innowacyjną formą edukacji.
Wsparcie finansowe na realizację projektu wynoszące aż 1,6 mln zł zostało przyznane przez marszałka województwa marszałek Andrzej Bętkowskiego i wicemarszałek Renatę Janik. Dzięki tym środkom, 16 ośrodków przedszkolnych otrzyma wsparcie, a nauczyciele będą mogli rozwijać swoje umiejętności, co z pewnością przyczyni się do podniesienia jakości nauczania.
W ramach projektu Przedszkolne Inkubatory Świętokrzyskiej Dwujęzyczności przewidziano różnorodne działania edukacyjne, obejmujące zajęcia dwujęzyczne CLIL dla dzieci i kursy doskonalące dla nauczycieli, konwersacyjne kursy językowe dla kadry pedagogicznej, zajęcia z ekologii dla dzieci oraz kursy doskonalące dla nauczycieli w tym zakresie, spotkania teatralne integrujące edukację językową i artystyczną dla najmłodszych oraz kursy doskonalące dla nauczycieli. Projekt obejmie 320 dzieci oraz 32 nauczycieli.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele organów prowadzących ośrodki wychowania przedszkolnego objęte projektem. Dyrektor Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, Małgorzata Łakomiec, omówiła wyzwania współczesnej edukacji, podczas gdy koordynatorka merytoryczna projektu, Izabela Krzak-Borkowska, przedstawiła nowe trendy i perspektywy dwujęzyczności w przedszkolu.
W ramach projektu przedszkolaki będą miały możliwość uczestniczenia w zajęciach dwujęzycznych, a ich nauczyciele otrzymają wsparcie językowe i metodyczne od konsultantów ŚCDN w Kielcach. Realizacja projektu stanowi istotny krok w kierunku doskonalenia edukacji przedszkolnej i otwiera nowe możliwości rozwoju dla dzieci oraz kadry pedagogicznej.