Radio Rekord Świętokrzyskie mobilne Radio Rekord Świętokrzyskie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==

Starachowice: będzie przetarg na przewozy pasażerskie komunikacją miejską

Starachowice: będzie przetarg na przewozy pasażerskie komunikacją miejską

Analizując rozstrzygnięcia przetargów na świadczenie usług komunikacyjnych w innych miastach, Starachowice mogą liczyć na oszczędności w zakresie środków przeznaczanych rokrocznie na ten cel w wysokości od 4 do 5 mln zł. Środki te zmniejszyłyby wydatki bieżące i przeznaczone zostałyby na wydatki inwestycyjne, w tym budowę wiaduktu w Dolnych Starachowicach.

W Starachowicach powierzono do 2026 roku świadczenie usługi przewozu pasażerów w komunikacji publicznej Miejskiemu Zakładowi Komunikacji. Spółka w 2014 roku znajdowała się w tragicznej sytuacji finansowej, wówczas rekomendowano prezydentowi miasta ogłoszenie upadłości firmy, ponieważ posiadała zadłużenie przekraczające wartość majątku, jakim dysponowała.

- Nie chciałem podjąć decyzji o likwidacji spółki z kilku względów. Po pierwsze ze względu na pracowników, których większość była w wieku przedemerytalnym. Po drugie ze względu na ogromne zadłużenie przekraczające wartość majątku. Zadłużenie i stratę z lat ubiegłych, zmuszona byłaby pokryć nagle gmina. Nie mogliśmy sobie wówczas na to pozwolić. Dlatego po konsultacji z przewodniczącą Rady Nadzorczej MZK panią Elżbietą Śreniawską zdecydowałem o utrzymaniu działalności spółki, a także trudnego procesu restrukturyzacji firmy - mówi prezydent Marek Materek

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

W 2017 roku pojawiła się szansa na pozyskanie dużych środków europejskich na poprawę funkcjonowania systemu transportu zbiorowego w mieście. By można było skorzystać ze środków należało: stworzyć nową spółkę, która byłaby w dobrej kondycji finansowej, połączyć MZK z inną gminną spółką, która będzie w dobrej kondycji finansowej, ogłosić przetarg na obsługę komunikacyjną miasta przez zewnętrznego operatora. 

Ze względu na trwający proces restrukturyzacji w Miejskim Zakładzie Komunikacji, koniecznością spłaty kredytów i pokrycia strat z lat ubiegłych zdecydowano o połączeniu MZK z Zakładem Energetyki Cieplnej. 16 października 2018 roku Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego zatwierdził połączenie Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. (spółka przejmująca) z Miejskim Zakładem Komunikacyjnym Sp. z o.o. (spółka przejmowana). Połączenie spółek nastąpiło na podstawie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu Spółek Handlowych przez przeniesienie całego majątku spółki przejmowanej na spółkę przejmującą. Połączenie spółek pozwoliło na zmniejszenie ilości etatów, wygenerowanie oszczędności, podwyższenie wynagrodzeń pracowników firmy, spłatę większości zadłużenia, pokrycie części strat MZK z lat ubiegłych.

Gmina Starachowice rok do roku zobowiązana jest do przekazywania rekompensaty dla firmy za świadczenie usług tj. ok 8,5 mln zł rocznie. Do kasy firmy trafiają także przychody ze sprzedaży biletów tj. ok 2,5 mln zł rocznie. Sumując, utrzymanie komunikacji miejskiej w obecnym kształcie kosztuje starachowiczan ok 11 mln zł rocznie.

Spółka rocznie wykonuje ok.1 milion wozokilometrów. 1 wozokilometr kosztuje ok 11 zł brutto. Ceny, które oferowane są aktualnie w przetargach na terenie kraju oscylują wokół 6 zł brutto za wozokilometr. Biorąc to pod uwagę aktualnie miasto mogłoby liczyć na roczne oszczędności rzędu 4-5 mln zł.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy