Cztery złożone oferty opiewają na kwoty od 2 606 959,24 zł do 3 650 640,00 zł. Gmina zamierzała na ten cel przeznaczyć 4 183 444,40 zł brutto.
- Zanim ogłosiliśmy przetarg, kilka lat poświeciliśmy na niezbędne przygotowania - informuje prezydent Marek Materek. - Teren nie należał do gminy. W ciągu minionych lat udało się uregulować kwestie własnościowe. Pozyskaliśmy środki unijne w ramach Modelowej Rewitalizacji Miast na opracowanie dokumentacji technicznej. Pozyskaliśmy także fundusze unijne na wykonanie prac, a niedawno środki z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Dzięki temu praktycznie w 100% inwestycja zostanie sfinansowana z pozyskanych środków zewnętrznych. I to cieszy mnie najbardziej prócz tego, że wreszcie za ten obszar nie będziemy musieli się jako Mieszkańcy wstydzić.
Główny zakres inwestycji obejmuje rozbudowę ulicy Kolejowej - dwukierunkowej ulicy klasy technicznej o szerokości 7 m poprzez:
- budowę w obszarze dworca jednokierunkowych dróg manewrowych zapewniających rozdzielenie ruchu autobusów, busów oraz taksówek a także dojazd do miejsc parkingowych,
- korektę wyspy nieprzejezdnej, skrzyżowania dróg,
- budowę zatoki autobusowej ze zjazdami i ciągiem pieszym po północnej stronie ulicy Kolejowej na wysokości budynku dworca,
- przebudowę zjazdów,
- budowę i przebudowę chodników, budowę drogi rowerowej i parkingów dla rowerów,
- budowę podłużnych peronów komunikacji wraz z przystankami autobusowymi przeznaczonych dla autobusów, busów oraz pojazdów taxi,
- odtworzenie zjazdów do nieruchomości,
- budowę miejsc parkingowych, w tym dla niepełnosprawnych,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej w celu zapewnienia zasilania peronów oraz oświetlenia terenu dworca wraz z monitoringiem,
- budowę kanału technologicznego,
- usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi,
- budowę urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i elementów małej architektury,
- budowę ogrodzenia i bramy na tereny PKP,
- rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz wycinkę kolidującej zieleni,
- zagospodarowanie zieleni niskiej oraz nasadzenia kompensujące wycinkę,
- zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.
W ramach opracowania planuje się budowę drogi dwukierunkowej oznaczonej w MPZP jako 1KDZ, zapewniającej dojazd do miejsc parkingowych wraz z budową miejsc parkingowych i odtworzeniem dojazdu do obiektów PKP.
Na terenie placu dworcowego przewiduje się budowę drogi rowerowej, parkingu dla rowerów oraz chodników, a także odtworzenie zjazdów do nieruchomości.
Inwestycja wymusza przebudowę sieci elektroenergetycznej oraz oświetlenia terenu dworca, budowę sieci teletechnicznej dla zapewnienia funkcjonowania sieci teleinformatycznej (Wi-Fi) oraz usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi.
Nowy układ drogowy wymaga ponadto budowy urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej, budowy urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.