Radio Rekord Świętokrzyskie mobilne Radio Rekord Świętokrzyskie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==

Starachowice: otoczenie Dworca Wschodniego czekają zmiany

Starachowice: otoczenie Dworca Wschodniego czekają zmiany

Cztery złożone oferty opiewają na kwoty od 2 606 959,24 zł do 3 650 640,00 zł. Gmina zamierzała na ten cel przeznaczyć 4 183 444,40 zł brutto.

- Zanim ogłosiliśmy przetarg, kilka lat poświeciliśmy na niezbędne przygotowania - informuje prezydent Marek Materek. - Teren nie należał do gminy. W ciągu minionych lat udało się uregulować kwestie własnościowe. Pozyskaliśmy środki unijne w ramach Modelowej Rewitalizacji Miast na opracowanie dokumentacji technicznej. Pozyskaliśmy także fundusze unijne na wykonanie prac, a niedawno środki z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Dzięki temu praktycznie w 100% inwestycja zostanie sfinansowana z pozyskanych środków zewnętrznych. I to cieszy mnie najbardziej prócz tego, że wreszcie za ten obszar nie będziemy musieli się jako Mieszkańcy wstydzić.

Główny zakres inwestycji obejmuje rozbudowę ulicy Kolejowej - dwukierunkowej ulicy klasy technicznej o szerokości 7 m poprzez:

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
  • budowę w obszarze dworca jednokierunkowych dróg manewrowych zapewniających rozdzielenie ruchu autobusów, busów oraz taksówek a także dojazd do miejsc parkingowych,
  • korektę wyspy nieprzejezdnej, skrzyżowania dróg,
  • budowę zatoki autobusowej ze zjazdami i ciągiem pieszym po północnej stronie ulicy Kolejowej na wysokości budynku dworca,
  • przebudowę zjazdów,
  • budowę i przebudowę chodników, budowę drogi rowerowej i parkingów dla rowerów,
  • budowę podłużnych peronów komunikacji wraz z przystankami autobusowymi przeznaczonych dla autobusów, busów oraz pojazdów taxi,
  • odtworzenie zjazdów do nieruchomości,
  • budowę miejsc parkingowych, w tym dla niepełnosprawnych,
  • przebudowę sieci elektroenergetycznej w celu zapewnienia zasilania peronów oraz oświetlenia terenu dworca wraz z monitoringiem,
  • budowę kanału technologicznego,
  • usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi,
  • budowę urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej,
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i elementów małej architektury,
  • budowę ogrodzenia i bramy na tereny PKP,
  • rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz wycinkę kolidującej zieleni,
  • zagospodarowanie zieleni niskiej oraz nasadzenia kompensujące wycinkę,
  • zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.

W ramach opracowania planuje się budowę drogi dwukierunkowej oznaczonej w MPZP jako 1KDZ, zapewniającej dojazd do miejsc parkingowych wraz z budową miejsc parkingowych i odtworzeniem dojazdu do obiektów PKP.

Na terenie placu dworcowego przewiduje się budowę drogi rowerowej, parkingu dla rowerów oraz chodników, a także odtworzenie zjazdów do nieruchomości.

Inwestycja wymusza przebudowę sieci elektroenergetycznej oraz oświetlenia terenu dworca, budowę sieci teletechnicznej dla zapewnienia funkcjonowania sieci teleinformatycznej (Wi-Fi) oraz usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi.

Nowy układ drogowy wymaga ponadto budowy urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej, budowy urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.

 

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy