Radio Rekord Świętokrzyskie mobilne Radio Rekord Świętokrzyskie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==

Bliżej inwestora

Bliżej inwestora

„Standardy obsługi inwestora w województwie świętokrzyskim” - pod takim hasłem krył się cały szereg przedsięwzięć, których zadaniem było podniesienie jakości obsługi inwestora w 52 jednostkach samorządu terytorialnego. Projekt zakładał wdrożenie procedur współpracy z inwestorami, doskonalenie kompetencji kadr samorządowych w tym zakresie, budowę lokalnych sieci współpracy oraz szkolenia upowszechniające strategiczne podejście do zarządzania rozwojem gospodarczym.

W piątek, 22 września przyszedł czas na podsumowania tego przedsięwzięcia, które ruszyło w styczniu 2000 r. po drodze napotykając na pandemię i związane z nim obostrzenia. Nie przeszkodziło to jednak w realizacji ambitnych planów, które skupiły się na szkoleniach dla kary samorządowej, wizytach studyjnych, przygotowaniu fotografii terenów inwestycyjnych oraz wdrożeniu w jednostkach uczestniczących w przedsięwzięciu  standardów obsługi inwestora.

 – Nie mamy co do tego wątpliwości, że z przedsiębiorcami trzeba umieć rozmawiać, wczuć się w ich oczekiwania – mówił Jacek Sułek, dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego otwierając spotkanie, które odbyło się w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Kielcach. Podkreślił on, że samorząd województwa realizuje również inne działania wspierające rozwój sektora MŚP, które współfinansowane są z funduszy unijnych. Są to projekty – voucherowy na zakup przez firmy usług usprawniających ich pracę oraz organizacja misji wyjazdowych na międzynarodowe targi.

- W obecnej unijnej perspektywie na lata 2021-2027 również będziemy wspierać świętokrzyskie firmy, ale już w innej formie – nie za pomocą dotacji lecz instrumentów finansowych - dodał dyr. Sułek.

Prezentujący założenia i efekty projektu Tomasz Stępniewski z Departamentu Inwestycji i Rozwoju UMWŚ zapewnił, że działania służące podnoszeniu kompetencji urzędników samorządowych w obszarze obsługi inwestora nie kończą się wraz z finiszem projektu.

- Mamy plany organizacji szkoleń, wizyt studyjnych oraz spotkań Lokalnej Sieci Współpracy, ponieważ wiemy jak ten obszar jest ważny dla rozwoju gmin i powiatów - powiedział.

A jak kluczowe, także dla rozwoju całego regionu świętokrzyskiego, jest wypracowanie dobrych praktyk we współpracy z inwestorami, przekonywał ekspert Mieczysław Bąk - Obsługą inwestorów powinni zajmować się pasjonaci.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Prelegent nie tylko zdiagnozował sytuację gospodarczą regionu, ale i nakreślił perspektywy jego rozwoju w oparciu o jego specyfikę oraz dynamicznie rozwijające się branże. Radził również samorządowcom jak przygotować się do rozmów z potencjalnymi inwestorami i rekomendował zgłoszenie terenów inwestycyjnych do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Projekt „Standardy obsługi inwestora w województwie świętokrzyskim” realizowany był przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Wartość projektu  to 920 tys. zł, z czego dofinansowanie unijne wyniosło 775 tys. zł.

 

 

 

 

 

 

 

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy