W przetargu na wyłonienie wykonawcy tego odcinka wpłynęło 10 ofert. Wszystkie mieściły się w zakładanym budżecie, który wynosił ok. 1,3 mld zł. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę ok. 1 mld zł, złożyła firma Stecol Corporation.
Informacje o inwestycji
Zadanie na terenie powiatu koneckiego i kieleckiego obejmuje budowę odcinka o długości ok. 27,5 km, który będzie skomunikowany z realizowaną inwestycją Przełom/Mniów - węzeł Kielce Zachód. Dwujezdniowa trasa ekspresowa będzie poprowadzona częściowo po nowym śladzie m.in. jako obwodnica miejscowości Smyków.
W ramach zadania planowana jest budowa trzech węzłów drogowych zapewniających połączenie z istniejącym układem komunikacyjnym (Ruda Maleniecka, Radoszyce, Smyków). Powstaną także 32 obiekty inżynierskie, w tym m.in. 12 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej nad przejściami dla zwierząt dużych i średnich, przejście górne dla zwierząt średnich, sześć mostów zintegrowanych z przejściami dla zwierząt, a także 10 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej i w ciągach dróg poprzecznych.
W Rudzie Malenieckiej wybudowany zostanie nowy obwód utrzymania drogowego, a w miejscowościach Koliszowy, Jacentów i Lisie Jamy zaplanowano Miejsca Obsługi Podróżnych. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
Kolejne odcinki S74 w realizacji
Aktualnie trwa realizacja trzech odcinków. W styczniu GDDKIA złożyła wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinka Przełom/Mniów - węzeł Kielce Zachód (ok. 16,4 km). Jej uzyskanie w II połowie br. pozwoli na rozpoczęcie robót budowlanych. Realizacja zadania rozpoczęła się w marcu ub. roku, roboty powinny się zakończyć w II połowie 2025 r.
Również w styczniu podpisana została umowa na zaprojektowanie i wybudowanie 5-kilometrowego odcinka węzeł Kielce Zachód - Kielce. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej, pod koniec roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Inwestycja powinna zakończyć się w II połowie 2026 r.
W marcu rozpoczęły się roboty budowalne na odcinku obwodnicy Opatowa w ciągu DK9 (ok. 5 km) i S74 (ok. 7 km). Zakończenie inwestycji realizowanej w systemie Projektuj i buduj od czerwca 2021 r. planowane za niecałe dwa lata. W październiku ub. roku złożony został wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka ekspresówki od Opatowa do - Niska i połączenia z S19.