Centrum Nauki Kopernik. To szansa na poszerzenie wiedzy, a przy tym na dobrą zabawę. - Ogromnie się cieszę, że Mobilna wystawa Centrum Nauki Kopernik zawitała do szkoły w Jaworzni. Tutaj znajdziemy doskonały dowód na to, że nauka zachwyca, budzi ciekawość, bawi i wciąga – podkreśla burmistrz Miasta i Gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek.
Naukobus zawitał do szkoły w Jaworzni za sprawą uczniów. - Samorząd uczniowski naszej szkoły wpadł na pomysł, aby zaprosić do nas Mobilną wystawę Centrum Nauki Kopernik. Jako opiekun uczniowskiego samorządu postanowiłam działać i wesprzeć ich w realizacji planów. Interaktywna wystawa zdecydowanie pomoże im przyswoić wiedzę w dużo łatwiejszy sposób – mówi Anna Jarząb.
Przez dwa dni edukatorzy pomagali dzieciom zrozumieć zasady działania poszczególnych eksponatów i przybliżyli prezentowane zjawiska naukowe. – Siadając na wirującym krześle, można doświadczyć, jak w praktyce działa teoria zachowania momentu pędu. Można też między innymi przetestować uwięzioną piłkę, wirujące krzesełko, kulę plazmową, półkule magdeburskie i trójwymiarowy model anatomiczny ludzkiego ciała. Dla uczniów przygotowany został także „Poradnik młodego naukowca”. Propozycje doświadczeń, które mogą tam znaleźć i samodzielnie przeprowadzić w domu, pozwalają dłużej cieszyć się kontaktem z nauką w mniej poważnej formie – mówi Martyna Taborek z Centrum Nauki Kopernik.
Zdaniem dyrektor szkoły Małgorzaty Czekaj, samodzielne eksperymentowanie pozwala obudzić ciekawość i uczyć się bez wysiłku znanego z lekcji. - Dzięki Naukobusowi nasi uczniowie przez dwa dni mogli odkrywać fascynujący świat nauki w niezwykle przystępny sposób. Nauka poprzez doświadczenie to klucz do trwałej wiedzy. Dzieci, które angażują się w praktyczne działania i eksperymenty, lepiej przyswajają informacje. Pozwala im to również rozwijać swoją ciekawość oraz zdolności badawcze - mówi Małgorzata Czekaj, dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych i Szkoły Podstawowej w Jaworzni.
Mobilna wystawa Centrum Nauki Kopernik w szkole w Jaworzni gościła przez dwa dni. W tym czasie uczniowie zdobywali wiedzę doświadczając, a przede wszystkim doskonale się bawiąc. Trzeba przyznać, że zdobywanie wiedzy oparte na eksperymentowaniu wzbudziło w dzieciach zaciekawienie nauką, dało wiele radości i ośmieliło do dalszych poszukiwań.