1 miejsce w projekcie ogólnomiejskim — Modernizacja boisk przy Szkole Podstawowej nr 34
PROPONOWANA LOKALIZACJA: Kielce, Biskupa Adama Naruszewicza
KOSZT ZADANIA PO WERYFIKACJI: 3 572 275.00 zł
LICZBA GŁOSÓW WAŻNYCH ODDANYCH NA PROJEKT: 7641
2 miejsce w projekcie ogólnomiejskim — Żółto-czerwona Arena dla każdego
RODZAJ PROJEKTU: OGÓLNOMIEJSKI
PROPONOWANA LOKALIZACJA: Kielce, Aleja Legionów
KOSZT ZADANIA PO WERYFIKACJI: 1 100 000.00 zł
Oba powyższe projekty zostały przeznaczone do realizacji.
Dodajmy, że w tym roku w Budżecie Obywatelskim nastąpiły istotne zmiany. Miasto na potrzeby podzielono na 5 Rejonów pokrywających się z okręgami wyborczymi. W tej edycji można było zgłaszać projekty ogólnomiejskie i rejonowe:
- Ogólnomiejskie to zadania o wartości szacunkowej powyżej 300 000 zł, służące mieszkańcom całego miasta. Na projekty ogólnomiejskie będzie przeznaczone 40% kwoty środków przeznaczonych na KBO,
- rejonowe to zadania o wartości szacunkowej do 300 000 zł włącznie, których realizacja ograniczy się do jednego rejonu. Na projekty rejonowe zostanie przeznaczone 60% zaplanowanych na KBO środków.
Kwota przeznaczona na projekty rejonowe będzie podzielona równo na pięć rejonów. Wprowadzenie tego rozwiązania ma na celu zagwarantowanie każdemu rejonowi określonej kwoty środków finansowych przeznaczonych na realizację projektów na jego obszarze.
Na realizację w 2026 r. projektów wybranych przez mieszkańców w tegorocznej edycji miasto zaplanowało kwotę 10 500 000 zł. Podział kwoty jest następujący:
- projekty ogólnomiejskie: 4 200 000 zł,
- projekty rejonowe: 6 300 000 zł:
- Rejon nr 1: 1 260 000 zł
- Rejon nr 2: 1 260 000 zł
- Rejon nr 3: 1 260 000 zł
- Rejon nr 4: 1 260 000 zł
- Rejon nr 5: 1 260 000 zł
Pełna lista zakwalifikowanych projektów dostępna jest pod tym linkiem: KLIKNIJ TUTAJ
Co to jest Budżet Obywatelski?
Budżet Obywatelski jest specjalną formą konsultacji społecznych w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu Miasta Kielce na wskazane przez mieszkańców propozycje zadań mieszczące się w kompetencjach gminy.