Badania rynku pokazują, że jedną z najpopularniejszych oraz najbardziej medialnych dyscyplin sportowych w Polsce jest piłka nożna. Drużyna Korona Kielce, występująca w Ekstraklasie, jest marką rozpoznawalną na arenie ogólnopolskiej, a działania promocyjne prowadzone we współpracy z klubem trafiają do setek tysięcy odbiorców w Polsce. Mecze drużyny transmitowane są w telewizji, relacjonowane w mediach oraz komentowane w internecie, dzięki czemu samorząd województwa zamierza dotrzeć z promocją regionu do szerokiej publiczności.
Podpisana na Exbud Arena umowa promocyjna na zadanie „Promocja Województwa Świętokrzyskiego z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego poprzez Klub Korona S.A.” ze strony samorządu województwa została sygnowana przez marszałek województwa Renatę Janik oraz członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego Anitę Koniusz, natomiast ze strony klubu – przez prezesa Zarządu Korona S.A. Łukasza Maciejczyka.
Marszałek Renata Janik, podkreślając znaczenie promocji z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego, mówiła:
– Zadania promocyjne, które wynegocjowaliśmy z panem Prezesem mają nie tylko wzmacniać pozytywny wizerunek i promocję regionu, choćby przez produkcję spotów z udziałem piłkarzy pokazujących największe atrakcje turystyczne regionu, ale także zawierają działania na rzecz młodych ludzi, których pasją jest piłka nożna. Stąd wizyty piłkarzy w szkołach, pogadanki dotyczące zdrowego i aktywnego stylu życia – w ten sposób „inwestujemy” w tych młodych ludzi, w ich rozwój, zachęcamy do ćwiczeń i uprawiania różnych dyscyplin sportowych, w tym przypadku piłki nożnej. Cieszę się, że samorząd Województwa Świętokrzyskiego przeznacza na ten cel 700 tysięcy złotych. I życzę drużynie wielu sukcesów. A jeśli nasz budżet na to pozwoli, te działania promocyjne z udziałem drużyny Korona Kielce będziemy kontynuować, bo drużyna jest rozpoznawalna na arenie ogólnopolskiej, a działania promocyjne z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego bardzo dobrze się sprawdzają– podkreślała marszałek Renata Janik.
– Jako samorząd Województwa Świętokrzyskiego dostrzegamy wielki potencjał, jaki niesie ze sobą wykorzystanie popularności, jaką cieszą się rozgrywki piłki nożnej. Korona Kielce stanie się ambasadorem regionu, a poczucie wspólnoty wokół lokalnej marki pomaga budować tożsamość regionalną. Dodatkowo reklama województwa przez klub sportowy pozwoli dotrzeć do młodszej grupy odbiorców, kibicujących swojej ulubionej drużynie piłkarskiej i wzmocnić ich więź z regionem – mówiła podczas uroczystości marszałek Renata Janik.
Na mocy podpisanej dzisiaj umowy, opiewającej na kwotę 700 tys. złotych, zawodnicy Korony Kielce odwiedzą szkoły w województwie świętokrzyskim, promując atrakcje turystyczne regionu, ale również zachęcając dzieci do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. To jednak tylko drobna część działań promocyjnych. Umowa obejmuje także zamieszczenie herbu województwa i napisu Województwo Świętokrzyskie na strojach meczowych oraz treningowych pierwszej drużyny Korona Kielce w ramach rozgrywek PKO BP Ekstraklasy, zamieszczenie herbu województwa i napisu Województwo Świętokrzyskie na strojach treningowych pierwszej drużyny Korona Kielce, tytuł Partnera telewizji klubowej Korony Kielce.