Miasto tworzą wszyscy mieszkańcy, lecz to Urząd Miasta i jego jednostki organizacyjne stwarzają warunki dla rozwoju i współpracy, zdobywają fundusze oraz realizują ważne projekty dla lokalnej społeczności.
- Obecnie kluczowym problemem w Kielcach jest brak przywództwa. To mocny, silny lider nadaje impuls, wyznacza cele i zadania, docenia pracowników, którzy dobrze je realizują i koryguje te elementy, które wymagają poprawy. Ostatnie pięć lat postrzegam jako pewien kryzys przywództwa. Dziś urząd miasta to głównie administrowanie i gaszenie pożarów, a nie patrzenie kilka kroków do przodu, bez nadawania kierunku rozwoju i wyznaczania ambitnych celów. Zmiana tej filozofii musi nastąpić dzień po wyborach, a wszyscy pracownicy muszą wiedzieć, w jakim kierunku zmierzamy - podkreślała Agata Wojda.
Kandydatka na Prezydenta Kielc zapowiedziała zmianę organizacyjną urzędu. - Oprócz Biura Rozwoju Miasta, o którym już wspominałam, stworzę również profesjonalne Biuro Obsługi Mieszkańca, dzięki czemu, każdy mieszkaniec będzie mógł uzyskać pełną informację w „jednym okienku” - zapowiedziała.
Agata Wojda zamierza także postawić na rozwój zawodowy pracowników urzędu, poprzez wprowadzenie efektywnej polityki kadrowej, odpowiednie wynagrodzenia, system premii motywacyjnych, a także udział pracowników w szkoleniach i konferencjach, który pozwoli podnosić indywidualne kompetencje.
Kolejnym, ważnym punktem programu jest utworzenie Karty Mieszkańca - w postaci aplikacji mobilnej, ale również tradycyjnej. - Będzie to zintegrowany system korzystania z usług miejskich, wraz z dostępem do indywidualnego profilu mieszkańca. Obejmie on m.in. komunikację publiczną, strefę parkowania, kartę biblioteczną, miejskie obiekty sportowe i instytucje kultury czy przedszkola i żłobki. Każdy mieszkaniec będzie mógł załatwić swoją sprawę, ale zyska także benefity, na przykład w postaci zniżek na bilety, rower miejski czy wejściówki na imprezy w Targach Kielce – mówiła.
Kandydatka Koalicji Obywatelskiej zapowiedziała także przeprowadzenie szerokiego procesu cyfryzacji usług, tak by mieszkańcy większość spraw mogli załatwić bez konieczności wychodzenia z domu.