Tomasz Heba, działacz Nowej Nadziei podkreśla, że rozwiązanie jest nieuzasadnione i szkodliwe dla mieszkańców, przedsiębiorców i całej lokalnej społeczności.
- Uzasadnienie uchwały nie zawiera absolutnie żadnych danych, dowodów, które potwierdziłyby konieczność wprowadzenia takiej strefy na terenie miasta. Po przejrzeniu uchwały, szczególnie jej uzasadnienia widac jedno: nie ma żadnych badań, pomiarów i danych, które potwierdziłyby tę potrzebę. Nie podano ilości miejsc parkingowych, ile ich brakuje, jakie jest ich realne obłożenie i ile będzie kosztować utworzenie tej strefy - mówi Tomasz Heba.
Ponadto działacz zwraca uwagę, że w uchwale powołano się na inne miasta, jednak nie przedstawiono żadnych danych z tych miejscowości. Wskazuje, że w niektórych polskich miastach z tego rozwiązania zrezygnowano np. w Suwałkach czy Starogardzie, z kolei w Skierniewicach, Gnieźnie, Ostrzeszowie przedsiębiorcy żalą się na spadek obrotów po wprowadzeniu płatnych stref parkowania. Tomasz Heba apeluje, aby miasto przedstawiło realne koszty wprowadzenia strefy (koszt parkometrów, systemu itp.)
Karol Lisowski, także działacz Nowej Nadziei podkreśla, że Konfederacja stoi na straży wolności i własności. Jego zdaniem wolność traci się małymi krokami, a strefa płatnego parkowania to dodatkowe opodatkowanie.
- Kasjer, fryzjer, lakiernik zapłaci ok. 300 zł miesięcznie. W skali roku to ok. 3500 zł zabrany człowiekowi, który uczciwie pracuje. To kara za pracowitość. Władza mówi: chcesz pracować w centrum? Płać za parkowanie. To odławianie lokalnej gospodarki, wyzysk ludzi, któzy budują dobrobyt tego miasta - mówi Karol Lisowski.
Działacz zwraca uwagę także na brak równego traktowania, ponieważ z opłat zwolnieni będą urzędnicy urzędu miasta i starostwa. Andrzej Bugajski natomiast wyraża sporzeciw wobec wporowadzania strefy jako elementu projektu, na które miasto otrzymało unijne dofinansowanie.
Ostrowiecka konfederacja w sprawie utworzenia strefy płatnego parkowania utworzyła ankietę on-line. Dotychczas wypełniło ją ok. 400 osób, jednoznacznie wypowiuadając się, że nie jest za wprowadzeniem strefy płatnego parkowania.
Czwartkowa sesja Rady Miasta, w czasie której dyskutowana będzie kwestia utworzenia strefy płatnego parkowani, rozpocznie się o godzinie 11:00.
Jak czytamy w projekcie uchwały, strefa zacznie funkcjonować od 1 paździkernika 2026 roku.
Obszar SPP miałby objąć:
1. Ulica Młyńska
2. Ulica Górzysta
3. Ulica Kościelna
4. Ulica Okólna od ul. Siennieńskiej do ul. Rynek
5. Ulica Rynek
6. Ulica Jana Głogowskiego od ul. Adama Wardyńskiego do ul. Siennieńskiej
7. Ulica Adama Wardyńskiego od ul. Jana Głogowskiego do ul. Piwnej
8. Ulica Piwna
9. Ulica Siennieńska od ul. Okólnej do ul. Polnej
10. Ulica Szeroka
11. Ulica Stodolna od ul. Szerokiej do ul. Czerwonego Krzyża
12. Ulica Czerwonego Krzyża
13. Ulica Iłżecka od ul. Polnej do ul. Nowej
