Od kilku miesięcy pracujemy nad nowym, innowacyjnym projektem, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom, zgłaszanym do urzędu, przez rodziców dzieci ze spektrum autyzmu – mówi prezydent Starachowic Marek Materek. - Docelowo chcielibyśmy, aby Szkoła Podstawowa nr 2 otrzymała status placówki rekomendowanej przez IWRD, który w swojej działalności terapeutycznej wykorzystuje najnowsze metody naukowe - dodaje prezydent.
Taką potrzebę do włodarza miasta oraz zastępczyni ds. edukacji zgłaszali m.in. przedstawiciele Rady Rodziców z przedszkola integracyjnego. Dotychczas jedyną szkołą podstawową, która ma oddziały integracyjne i która pomaga dzieciakom jest Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi.
Fundacja – Instytut Wspierania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, z którą miasto nawiązało współpracę, od 15 lat stara się szerzyć ideę skutecznej terapii w Polsce i na świecie.
- Przyjechałam, jak do każdego miejsca, z pewną misją. Mam nadzieję, że uda nam się stworzyć warunki, które pozwolą dobrze rozwijać się tym dzieciom, pozwolą stworzyć taką edukację, która będzie szyta dokładnie na ich miarę i potrzeby. Nie jest to łatwe i wymaga dużo nakładu pracy. Przed nami wiele wyzwań - mówi dyrektor IWRD Anna Budzińska.
W ramach podejmowanego projektu w klasie integracyjnej jaka powstanie w SP nr 2 w Starachowicach będziemy stosować tylko takie metody, które wiemy, że na pewno przyniosą efekty. Nauczyciele, którzy będą pracować w tym projekcie będą nieustannie szkoleni, a postępy dzieci będą na bieżąco rejestrowane. W przypadku technik które prowadzimy, ich skuteczność jest na bieżąco monitorowana i w razie konieczności modyfikowana – dodaje dyrektor Budzińska.
Gmina Starachowice i zespół osób odpowiedzialnych za realizację projektu wysoko stawia poprzeczkę. W chwili obecnej 5 nauczycieli SP nr 2 uczestniczy w III stopniowym kursie doskonalącym „Terapia behawioralna dzieci ze spektrum autyzmu”.
- Wielkie wyzwanie przed nami – mówi dyrektor SP nr 2 Agnieszka Samsonowska. - Tak jak już pani dyrektor powiedziała we współpracy z Instytutem Wspomagania Rozwoju Dziecka nauczyciele z naszej szkoły przechodzą szkolenia, od września planujemy uruchomienie I klasy dla dzieci ze spektrum autyzmu. Pracy będzie dużo, jest to wyzwanie, ale mam nadzieję, że efekty będą widzialne.