Tani sklep internetowy, z dobrze rozbudowaną stroną www, to niestety nie wszystko co przybliży nas do sukcesu. Jednym z elementów docenianych przez użytkowników, jest sposób płatności, po pierwsze im więcej metod tym lepiej, po drugie szybkie płatności to zdecydowanie najchętniej wybierana metoda finalizacji zakupów.
Dlaczego metody płatności są ważne i czy może to wpływać na pozycjonowanie strony internetowej?
Jakie metody płatności najczęściej stosują sklepy internetowe?
- Pay-By-Link- to zdecydowanie najczęściej wybierana metoda płatności przez klientów sklepów internetowych. Polega ona najczęściej na bezpośrednim przekierowaniu do tzw. bramek płatności, działa na zasadzie połączenia: sklep internetowy, bramka płatności, bank. Klient po przejściu na stronę internetową banku nie musi uzupełniać danych do przelewu, jedynie zatwierdzić płatność. To zdecydowanie najszybsza metoda płatności dostępna w sklepach online. Najpopularniejszymi operatorami metody Pay-By-Link są PayU, Przelewy24 czy Tpay.
- Blik- to polski system płatności, z którego chętnie korzysta ponad połowa Polaków, aby móc płacić tą metodą płatności konieczne jest posiadanie aplikacji mobilnej, oraz konta w tym banku, który umożliwia płatność blikiem. Jeśli o poprzedniej metodzie płatności można powiedzieć, że jest bardzo szybka, tak o bliku można powiedzieć, że jest bardzo szybkim, a zarazem wygodnym sposobem płatności.
- Karta kredytowa lub debetowa- jeszcze nie tak dawno, kupując przez strony internetowe, najczęściej wybieraliśmy właśnie płatność kartą, choć ta tendencja z roku na rok maleje, to jeszcze do niedawna co czwarty Polak deklarował chęć wykorzystania tej metody płatności. Aby zapłacić tym sposobem, konieczne będzie wprowadzenie takich danych jak imię i nazwisko, numer swojej karty, datę jej ważności, a także kod CVV/CVC.
- Płatności z odroczonym terminem wpłaty- tzw. płatności “zapłać później” od niedawna zagościły w polskich sklepach internetowych. To bardzo wygodna metoda, która pozwala na odroczenie zapłaty, przy jednocześnie szybki terminie realizacji zamówienia. Po dodaniu rzeczy do koszyka w sklepie internetowym z dostępnych metod płatności wybieramy zapłać później, klikamy finalizacjię zamówienia i za chwilę sklep traktuje nasze zamówienie jako w pełni opłacone więc przechodzi do jego kompletowania, a my nie “zamrażamy” gotówki. Jest to chętnie wybierana metoda płatności podczas zakupów przez strony internetowe zajmujące się sprzedażą odzieży i butów, dzięki temu można swobodnie zamówić kilka ubrań czy butów, a w domu zdecydować, które faktycznie są dobre i zostają z nami. Ta metoda płatności jest dostępna od niedawna, więc póki co nie wszystkie sklepy ją proponują.
Dlaczego warto stosować w sklepie internetowym najpopularniejsze metody płatności?
- Po pierwsze wygoda dla klientów
- Po drugie zwiększenie zaufania do sklepu internetowego
- Po trzecie ochrona transakcji kupujących
- Po czwarte większe wartości w koszyku
- Po piąte wzrost współczynnika konwersji
Metody płatności a pozycjonowanie strony internetowej
Metody płatności mogą także w sposób pozytywny wpływać na osiąganie wysokich pozycji przez strony www sklepów internetowych. Wszystko to za sprawą wzrostu współczynnika konwersji, jeśli klient jest zadowolony z zakupów, otrzymał szeroki wachlarz możliwości, pozwalający na wybór dogodnych dla niego metod płatności z pewnością wygeneruje to większy ruch na stronie, w górę pójdzie także współczynnik konwersji co bezpośrednio przyczynia się również do pozycjonowania stron internetowych. Dlatego wybór metod płatności do sklepów online jest bardzo ważny, nie tylko z perspektywy klientów, ale również samego właściciela.