30 grudnia 2019 r. zgromadzenie wspólników MPK Sp. z o.o. podjęło uchwałę w sprawie rozwiązania spółki, która od 22 lat istniała, jako podmiot prawa handlowego i przez 63 lata nieprzerwanie pełniła usługi na rzecz mieszkańców gminy Ostrowiec Św., trwale wpisując się w historię miasta. MPK Sp. z o.o. stało się jednocześnie prekursorem nowego podmiotu - Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o., wnosząc wkład kilkudziesięcioletniego doświadczenia, wiedzy, zaangażowania i pracy całej załogi, Rady Nadzorczej i zarządu spółki. MZK od 1 stycznia 2020 roku rozpoczął świadczenie usług w publicznym transporcie zbiorowym dla pasażerów. Kontrakt z miastem podpisany został na dziesięć lat.
- Żeby zamknąć pewien etap w historii komunikacji miejskiej Ostrowca Świętokrzyskiego, w ostatnim dniu starego roku miasto wspólnie z MPK dokonało przelewów i spłaciło długi wobec dostawców paliw w kwocie ponad 1,2 miliona złotych, a także dług zaciągnięty pod hipotekę nieruchomości przy alei Jana Pawła II. Tym samym Miejski Zakład Komunikacji wchodzi w nowy rok bez żadnych zobowiązań finansowych i mam nadzieję, że będzie tak przez długie lata - mówił prezydent Jarosław Górczyński, podczas dzisiejszej konferencji prasowej z udziałem pracowników nowej spółki. To właśnie im włodarz miasta podziękował szczególnie za wytrwałość.
Przekształcenie MPK w MZK to efekt realizowanego przez gminę projektu "Ekologiczny transport miejski". W ramach potężnego przedsięwzięcia, dofinansowanego w kwocie ponad 34 mln zł z UE, powstanie między innymi nowa baza MZK (na 25 ha w rejonie głównej bramy wjazdowej do Celsa Huty Ostrowiec) z warsztatami i wyposażeniem, myjnią, budynkiem administracyjnym, placem postojowym, manewrowym oraz zajezdnią. Przetarg na to zadanie ma zostać ogłoszony 10 stycznia, a całość powinna być oddana do użytku za dwa i pół roku.
W ramach pierwszego etapu projektu w mieście stanęły już nowoczesne przystanki, zakupiono też kilka nowych autobusów niskopodłogowych, które niebawem wyjadą na ulice. W drugim etapie tabor miejski, liczący obecnie 36 samochodów powiększy się o pięć hybryd. Zadanie przewiduje też instalację inteligentnego systemu transportowego, modernizację, przebudowę i budowę oświetlenia ulicznego na energooszczędne, budowę ścieżki rowerowej w części północnej obwodnicy miasta oraz kampanię promującą ekologiczny transport publiczny. Całość pochłonie 47 mln 95 tys. zł.
Jak zapewnił prezydent Jarosław Górczyński, nowa jakość komunikacji miejskiej w Ostrowcu Św. nie przełoży się na wyższe ceny biletów.