Radio Rekord Świętokrzyskie mobilne Radio Rekord Świętokrzyskie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==

Znamy przebieg S74 przez Kielce!

Znamy przebieg S74 przez Kielce!

Dzięki wizualizacji można zobaczyć rozwiązania komunikacyjne, które przełożą się na płynność ruchu, przyczyniając się do uwolnienia tej części miasta od korków. Po zakończeniu inwestycji, przejazd 5-kilometrową drogą ekspresową pomiędzy węzłem Kielce Zachód a węzłem Bocianek zajmie zaledwie kilka minut. Dziś, m.in. ze względu na duże korki na jednojezdniowym miejskim odcinku drogi i przed skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną, trwa to nawet pół godziny.

Kiedy Pozwolenie na budowę?

Obecnie dobiega końca etap rozpatrywania przez Wojewodę Świętokrzyskiego wniosku o decyzję ZRID. To ponowna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko, którą przeprowadza Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach. Zakończenie wszystkich procedur administracyjnych i wydanie decyzji umożliwi rozpoczęcie budowy. 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Według GDDKiA budowy trasy przyniesie wiele korzyści:

  • nawet 10-krotnie skrócony zostanie czas przejazdu między wschodnimi a zachodnimi dzielnicami miasta, 
  • mieszkańcy Kielc zyskają ulice, chodniki i ścieżki rowerowe z nową nawierzchnią, 
  • polepszy się klimat akustyczny poprzez zapewnienie płynności ruchu i budowę ekranów, 
  • płynność ruchu wpłynie na zmniejszenie emisji spalin, 
  • znikną korki i wąskie gardła na ulicach Jesionowej i Łódzkiej, 
  • zapewniony zostanie łatwy i szybki dostęp m.in. do rozbudowujących się Targów Kielce, terenów inwestycyjnych przy ulicy Olszewskiego, a także obiektów handlowo-usługowych przy al. Solidarności, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich połączeń z obszarami zabudowy mieszkaniowej, 
  • zabezpieczony zostanie ruch pieszy i rowerowy na całej długości odcinka, również tam, gdzie obecnie nie ma żadnych chodników, 
  • będą specjalne rozwiązania dla osób z niepełnosprawnościami, 
  • dzięki bezkolizyjnym rozwiązaniom poprawi się bezpieczeństwo ruchu, 
  • w obszarze inwestycji powstaną nowe sieci gazowe, elektryczne, teletechniczne i ciepłownicze, 
  • nasadzenie nowej roślinności przystosowanej do warunków miejskich  

Poniżej prezentujemy wizualizację trasy przygotowaną przez GDDKiA

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy