Podczas konferencji marszałek Renata Janik podkreślała, że mijające dwie dekady członkostwa Polski w Unii Europejskiej to czas dynamicznego rozwoju regionu świętokrzyskiego:
– To ważne, żeby wszyscy mieszkańcy naszego województwa wiedzieli, że od 20 lat fundusze europejskie zmieniają nasz region – mówiła marszałek. – Inwestujemy w infrastrukturę, zabytki, edukację, zdrowie i kulturę. Wspieramy mieszkańców w każdym wieku – od dzieci w przedszkolach po seniorów. Te środki realnie podnoszą jakość życia w Świętokrzyskiem.
Marszałek przypomniała również, że sam stadion Korony Kielce – miejsce konferencji – jest jednym z pierwszych tego typu obiektów w Polsce wybudowanych dzięki wsparciu z funduszy unijnych.
Tegoroczną kampanię promocyjną firmuje znany piłkarz i komentator sportowy Radosław Majdan, który – jak sam przyznał – z uznaniem obserwuje przemiany, jakie zaszły w Polsce i w regionie świętokrzyskim:
– Jako młody zawodnik często widziałem ogromną różnicę między Polską a krajami zachodnimi. Dziś możemy być dumni – nasze stadiony, szpitale i szkoły nie ustępują europejskim standardom. To dowód, że potrafimy dobrze korzystać z funduszy unijnych – powiedział Majdan.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
Jak dodał, hasło kampanii „Gramy na TAK” świetnie oddaje ducha wspólnego działania:
– W piłce nożnej „grać na tak” to odwaga, ofensywa i pozytywna energia. Tego życzę wszystkim mieszkańcom Świętokrzyskiego – żeby fundusze europejskie dawały radość i poczucie dumy z miejsca, w którym żyjemy.
Kampania „Świętokrzyskie – gramy na TAK z Funduszami Europejskimi” ma pokazać mieszkańcom, jak bardzo fundusze unijne wpłynęły na rozwój regionu i zachęcić do korzystania z efektów zrealizowanych projektów.
Renata Janik zaznaczyła, że sukces w wykorzystaniu funduszy to efekt współpracy wielu środowisk – samorządów, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych:
– Nawet najlepiej wynegocjowany program nie zrealizuje się sam. Potrzebna jest drużyna – beneficjenci, którzy mają pomysły i odwagę działać. Właśnie dlatego mówimy, że w Świętokrzyskiem gramy zespołowo.
Marszałek przypomniała, że województwo świętokrzyskie jest liderem w wykorzystaniu środków z nowej perspektywy finansowej 2021–2027, a poprzedni okres programowania również zakończyło w czołówce krajowej.
W ramach kampanii przygotowano serię spotów filmowych i radiowych, które będą emitowane przez miesiąc w regionalnej telewizji, kinach i prasie. Reklamy z wizerunkiem Radosława Majdana pojawią się także w przestrzeni miejskiej – na autobusach i billboardach.
Za realizację projektu odpowiada doświadczony zespół pod kierownictwem Konrada Smugi. Autorem zdjęć i współreżyserem jest Tomasz Walczak, wielokrotnie nagradzany twórca filmów promocyjnych, a za warstwę graficzną odpowiada Piotr Szabliński, znany z pracy przy największych festiwalach muzycznych w Polsce. W spotach wykorzystano technologię Hyperlapse oraz elementy stworzone przez sztuczną inteligencję, co nada kampanii nowoczesny charakter.
Organizatorzy zapowiadają również konkursy w mediach społecznościowych – na profilach „Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego” na Facebooku, Instagramie i YouTube.
Marszałek Janik zwróciła uwagę, że dzięki funduszom unijnym województwo świętokrzyskie nie tylko nadrabia dystans do bogatszych regionów Europy, ale w niektórych obszarach staje się przykładem do naśladowania:
– Dziś Polska nie różni się od Zachodu, a często jesteśmy nawet krok przed. Realizujemy projekty strategiczne, jakich nie ma nigdzie indziej w Unii. To dowód na to, jak daleko zaszliśmy – podkreśliła.
Konferencję zakończyło wspólne zdjęcie z młodymi zawodnikami Korony Kielce – symbolicznym gestem pokazującym, że to właśnie młode pokolenie będzie kontynuować „grę na TAK” o przyszłość regionu.