Pracownia, oferuje zaawansowane rozwiązania technologiczne w zakresie rzeczywistości wirtualnej (VR), rozszerzonej (AR) i mieszanej (MR).
Nowoczesne Technologie dla różnych branż.
Pracownia specjalizuje się w tworzeniu systemów symulacyjnych i wizualizacyjnych, które znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach, takich jak budownictwo, mechanika, elektronika, medycyna oraz gry komputerowe. Dzięki nowoczesnym urządzeniom i doświadczonemu zespołowi naukowemu, pracownia jest w stanie realizować zaawansowane projekty badawcze i wdrożeniowe.
Główne Obszary Działalności
⦁ Symulacja Otoczenia z Użyciem VR⦁ Symulacja Otoczenia z Użyciem VR⦁ Tworzenie systemów symulujących różne środowiska, w tym otwarte przestrzenie, budynki, środowiska niebezpieczne oraz powierzchnie ciał niebieskich.⦁ Wizualizacja projektów budynków oraz wirtualne spacery.⦁ Wizualizacja rzeczywistych obiektów w przestrzeni wirtualnej.⦁ Wizualizacja przestrzeni w skali mikro i makro.⦁ Systemy do symulacji i wizualizacji działania urządzeń mechanicznych, elektrycznych i pneumatycznych.⦁ Systemy do wizualizacji 3D naprężeń mechanicznych, temperatur, ciśnienia oraz innych zjawisk fizycznych.⦁ Systemy do szkolenia w rzeczywistości wirtualnej. Projektowanie Systemów AR i MR wykorzystujących AR i MR oraz okulary AR/MR. wykorzystujących AR i MR oraz okulary AR/MR.⦁ Aplikacje mobilne pełniące rolę wirtualnego przewodnika po miastach, budynkach i muzeach, wyposażone w bazy wiedzy.⦁ Systemy wspomagające pracę, takie jak naprawa urządzeń, obsługa magazynu oraz praca biurowa.⦁ Systemy wspomagające szkolenie pracowników z wykorzystaniem okularów AR/MR.⦁ Mobilne systemy wspomagające codzienne funkcjonowanie osób starszych i niepełnosprawnych z wsparciem AR/MR.
Innowacyjne projekty i badania.
Pracownia Wirtualnej Rzeczywistości na Politechnice Świętokrzyskiej jest miejscem, gdzie nowoczesne technologie spotykają się z praktycznymi zastosowaniami. Dzięki zaangażowaniu zespołu naukowego oraz nowoczesnemu wyposażeniu, pracownia realizuje projekty, które mają realny wpływ na rozwój technologii VR, AR i MR, przyczyniając się do postępu w wielu branżach.