Radio Rekord Świętokrzyskie mobilne Radio Rekord Świętokrzyskie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==

MZK testuje kolejny autobus. Na ulice miasta wyjechało Volvo 7900 Hybrid

MZK testuje kolejny autobus. Na ulice miasta wyjechało Volvo 7900 Hybrid

Autobus przyjechał do Ostrowca prosto z podkrakowskiej Skawiny. Już po drodze sprawdzane były pewne rozwiązania techniczne oraz zużycie paliwa.

- Możliwość przetestowania tak nowoczesnych pojazdów komunikacji miejskiej dla spółki, to doskonała okazja do tego by zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami technicznymi w tej branży. Nasze testy skupiają się głównie na zużyciu paliwa oraz kulturze pracy całego pojazdu. Bierzemy pod uwagę opinie naszych kierowców i pasażerów, które związane są z ergonomią, estetyką wnętrza i komfortu pracy - informuje Jarosław Kateusz, prezes MZK. 

Volvo 7900 Hybrid jest autobusem wyposażonym w dwa silniki - silnik elektryczny o mocy 204 KM i spalinowy diesela o mocy 240 KM. Przy umiejętnej jeździe autobusem można przejechać do 2 km na samym tylko silniku elektrycznym, co w ruchu miejskim od przystanku do przystanku jest bardzo istotne i pożądane przede wszystkim ze względu na emisję spalin.

W najnowszych wersjach tego modelu, ciekawostką jest system umożliwiający programowanie trybu pracy autobusu, a właściwie jego napędu. Co to oznacza? Przewoźnik ma możliwość zdecydowania, na których odcinkach trasy autobus porusza się tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym. Jeśli na przykład autobus przejeżdża, przez ścisłe centrum, lub przez tereny zielone wówczas dany pojazd może poruszać się w czysto ekologiczny sposób czyli na włączonym silniku elektrycznym. Dzieję się to automatycznie bez zaangażowania uwagi kierowcy.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Przypomnijmy, że w roku 2018 i 2019 Gmina Ostrowiec przygotowała i złożyła wnioski na realizację projektu "Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim". Projekty uzyskały dofinansowanie, a ich realizacja podzielona na dwa etapy już się rozpoczęła i potrwa do roku 2022. Celem projektów jest poprawa jakości powietrza na terenie Gminy Ostrowiec Świętokrzyski poprzez ograniczenie emisji pyłów i substancji szkodliwych do atmosfery z transportu publicznego oraz przebudowa niezbędnej infrastruktury usprawniającej funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

W ramach tego projektu miasto wymieni tabor autobusowy, ustawi 40 wiat przystankowych, rozpocznie się także budowa nowej bazy operatora transportu publicznego ze stacją obsługi, warsztatami, budynkiem administracyjno-dworcowym i myjnią autobusową przy ul. Jana Samsonowicza. Ponadto rozpocznie się budowa dróg dojazdowych do bazy, zmodernizowane zostanie oświetlenie uliczne w ciągu ulic: Sikorskiego, Rudzkiej, Ostrowieckiej, Kolonii Robotniczej, Iłżeckiej, Siennieńskiej, alei Jana Pawła II, Sandomierskiej. Zbudowane zostaną ronda, ścieżki rowerowe, bus pasy, utworzone zostaną parkingi Park&Ride oraz Bike&Ride. Rewolucją będzie też wdrożony w ramach projektu zintegrowany bilet miejski tzw. karta miejska.

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski na realizację obydwu etapów projektu "Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim" przeznaczy ponad 47 mln zł.

Warto dodać,  że zarząd spółki MZK podjął decyzję o wznowieniu sprzedaży biletów przez kierowców w pojazdach komunikacji miejskiej.

- Decyzja ta jest podjęta na próbę w celu sprawdzenia zapotrzebowania pasażerów na tę formę sprzedaży w kontekście innych dostępnych kanałów dystrybucji biletów - komentuje J. Kateusz.

Od 1 lipca MZK wprowadziło możliwość sprzedaży biletów on-line za pomocą wygodnej aplikacji mobilnej zbiletem.pl. Wszystkie niezbędne informacje na ten temat znajdują się na stronie www.mzkostrowiec.pl.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy