Koszty ich prowadzenia są niższe w porównaniu z kosztami prowadzenia stacjonarnych sklepów, co umożliwia tego typu sklepom odpowiednie obniżenie ceny. Oprócz atrakcyjnych warunków cenowych niewątpliwą zaletą sklepów biurowych prowadzonych online jest możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem Internetu – w łatwy i szybki sposób.
Hurtownia z internetową platformą sprzedaży
Niektóre hurtownie zajmujące się sprzedażą artykułów biurowych pierwotnie funkcjonowały wyłącznie stacjonarnie. Powstały one jako przedsiębiorstwa, z własnym magazynem, niekiedy także jednym lub więcej sklepów.
Niemniej w miarę rozwoju dziedziny e-commerce część hurtowni działających stacjonarnie, zaczęła rozwijać swoją działalność również w zakresie handlu internetowego. Efektem tych działań jest to, że niektóre hurtownie proponują nie tylko zakup artykułów biurowych w miejscu ich składowania lub w sklepie, ale również za pośrednictwem sieci. Są to hurtownie, które uruchomiły internetową platformę sprzedaży wykorzystując odpowiednią domenę, program do prowadzenia platformy sprzedaży oraz gotowy katalog produktów.
Szeroki katalog produktów
Hurtownie działające za pośrednictwem internetowej platformy sprzedaży zwykle posiadają bardzo szeroki katalog produktów. Bogaty asortyment przyciąga uwagę większej liczby potencjalnych klientów, w tym zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców.
Pojęcie hurtowni i sklepu w zakresie e-commerce jest niejednoznaczne, a granica między nimi nieco rozmyta. W języku potocznym o hurtowni zwykło się mówić w odniesieniu do magazynu lub składu, gdzie można kupić dużą ilość w niższej cenie. Sklep jest kojarzony z kosztami obsługi i odpowiednim zaprezentowaniem asortymentu. Sklepom internetowym zatem bliżej jest do hurtowni, niż do typowego sklepu papierniczego.
Akcesoria do drukarek i biura w jednym miejscu
Sklepy internetowe dążą do tego, aby kompleksowo zaspokoić zapotrzebowanie konsumentów i przedsiębiorców na określone produkty. Jeżeli w jednym miejscu, za jednym razem, można zamówić akcesoria do drukarek np. tusze, tonery i akcesoria biurowe, zarówno te elektroniczne jak karty pamięci, jak i te tradycyjne, np. segregatory do przechowywania dokumentów.
Dlaczego nie skorzystać z dostawy takich zakupów kurierem pod same drzwi? Szeroki asortyment proponuje coraz więcej sklepów, które rozwijając się, wpływają na rozwój e-commerce (np. inkhouse.pl), co dzieje się z korzyścią dla klientów. Zaletą sklepów internetowych jest nie tylko szeroki asortyment, ale również oszczędność czasu i pieniędzy. Trudno nie zauważyć różnicy między cenami produktów sprzedawanych w sferze e-commerce (np. w sklepach internetowych, na portalach aukcyjnych) a cenami artykułów ułożonych na sklepowych półkach.
Podsumowanie
E-commerce w Polsce rozwija się w coraz szybszym tempie, zwłaszcza w zakresie produktów przeznaczenia przemysłowego i biurowego. Oznacza to, że uwaga klientów przenosi się ze sklepów stacjonarnych do sklepów internetowych. Większe hurtownie i sieci sklepów oferujące artykuły biurowe nie mogą ignorować handlu internetowego i związanych z nim trendów. Działalność handlowa powinna iść z duchem czasu i odpowiadać potrzebom klientów, w tym zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców.