Radio Rekord Świętokrzyskie mobilne Radio Rekord Świętokrzyskie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==

Rusza przebudowa drogi w Kazimierzy Wielkiej o wartości ponad 100 mln zł

Rusza przebudowa drogi w Kazimierzy Wielkiej o wartości ponad 100 mln zł

Realizacja inwestycji pn. „Rozbudowa DW 768 Kazimierza Wielka – gr. Województwa etap I na odc. od km 54+900 do km 61+341”. Wartość inwestycji o długości ponad 6 kilometrów wynosi 101,5 mln zł, z czego 85% to dofinansowanie w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027”.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

– Przebudowa drogi w Kazimierzy Wielkiej jest kluczowym przedsięwzięciem, realizowanym przez Samorząd Województwa Świętokrzyskiego. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego, wpłynie na polepszenie komunikacji i dostępności regionu. Ułatwi to transport towarów i usług, co z kolei przyczyni się do rozwoju lokalnego biznesu oraz zwiększenia atrakcyjności turystycznej Kazimierzy Wielkiej – mówił członek Zarządu Andrzej Pruś.

Zakres robót objętych projektem to m.in. :

  •  rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 768 do klasy G od km ok. 55+067 do km ok. 61+417
  •  budowa pobocza o szerokości 2,0 m, w tym 0,5m pobocza utwardzonego w pełnej konstrukcji na-wierzchni jezdni (opaska asfaltowa) oraz 1,25 m pobocza umocnionego kruszywem (z miejscowym poszerzeniem w obrębie projektowanych przepustów pod korpusem drogi),
  • budowa chodników obustronnych oraz jednostronnych,
  • budowa oraz rozbudowa łącznie 12 skrzyżowań, w tym 7 skrzyżowań rozbudowywanej drogi wojewódzkiej nr 768 z innymi drogami publicznymi oraz 5 skrzyżowań dróg niższej kategorii i klasy technicznej,
  • dokonanie korekty geometrii osi dróg bocznych, krzyżujących się pod niekorzystnym kątem z drogą wojewódzką nr 768, w celu poprawy widoczności i bezpieczeństwa ruchu,
  • budowę dodatkowych jezdni służących do obsługi terenów przyległych.

Zaprojektowano 6 dodatkowych jezdni wzdłuż planowanej inwestycji:  budowę zatok autobusowych – 14 szt. wraz z wiatami przystankowymi, budowa i przebudowa zjazdów indywidualnych, publicznych oraz budowa wjazdów/wyjazdów.  Budowa odwodnienia elementów infrastruktury drogowej poprzez system odprowadzenia wód opadowych i roztopowych.

Termin zakończenia prac to 21 miesięcy od dnia zawarcia umowy, tj. sierpień 2026 roku.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy