Radio Rekord Świętokrzyskie mobilne Radio Rekord Świętokrzyskie
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMyIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg==

Wniosek o ZRID dla odcinka S74 Łagów - Opatów złożony

Wniosek o ZRID dla odcinka S74 Łagów - Opatów złożony

Umowa na realizację inwestycji w systemie “Projektuj i buduj” została podpisana w październiku 2023 roku. Wykonawca, Aldesa Construcciones, zakończył prace projektowe i złożył wniosek o wydanie decyzji ZRID. Po jej uzyskaniu, w przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie robót budowlanych, które potrwają do 2027 roku. Koszt zadania wynosi około 630 mln zł.

Odcinek Łagów – Opatów, o długości około 18,3 km, przebiega przez powiat kielecki i opatowski. Będzie on skomunikowany z projektowanym fragmentem S74 od Cedzyny do Łagowa oraz budowaną obwodnicą Opatowa. Trasa będzie biegła głównie nowym śladem na południe od istniejącej DK74. Nowy odcinek rozpocznie się na wysokości kopalni w Łagowie, po północnej stronie istniejącej DK74, a następnie przetnie ją w miejscowości Zagościniec. Dalsza część trasy pobiegnie na południe od istniejącej DK74, przecinając ją ponownie w Jałowęsach. Na końcowym odcinku nowa S74 poprowadzona zostanie po północnej stronie istniejącej DK74, aż do włączenia w budowaną obwodnicę Opatowa w okolicach Tomaszowa.

W ramach inwestycji, poza węzłem w Baćkowicach, zaplanowano budowę dziewięciu wiaduktów, siedmiu mostów oraz dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych w Oziębłowie. Zaprojektowano cztery przejścia dla zwierząt dużych i średnich, w tym jedno przejście górne typu zielony most, a także 20 przepustów o funkcji ekologicznej. Najdłuższym obiektem inżynierskim w ciągu S74 będzie siedmioprzęsłowy most nad ciekiem Modliborka o długości około 150 m, z funkcją przejścia dla zwierząt pod drogą ekspresową.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Powstaną również drogi dojazdowe, zapewniające pełne skomunikowanie terenów przyległych. Zaplanowano budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, oraz budowę i przebudowę infrastruktury związanej z drogą.

Aktualnie realizowanych jest sześć odcinków S74 w województwie świętokrzyskim o łącznej długości około 104 km. Ekspresowa trasa skomunikuje województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie, stanowiąc połączenie pomiędzy węzłami autostrad A1 i A2 a realizowaną trasą S19 Via Carpatia.

W ubiegłym roku rozpoczęły się roboty budowlane na obwodnicy Opatowa w ciągu DK9/S74 oraz łączniku północnym do obwodnicy w ciągu DK74. Te odcinki będą gotowe w przyszłym roku. W tym roku, po uzyskaniu ZRID, planowane jest rozpoczęcie robót budowlanych na odcinku S74 Mniów – Kielce (16,4 km), które potrwają do 2026 roku.

W marcu br. złożono wniosek o wydanie decyzji ZRID dla odcinka S74 węzeł Kielce Zachód – Kielce (5 km), a w lipcu dla odcinka od granicy województw łódzkiego i świętokrzyskiego do Mniowa.

Zgodnie z podpisaną w marcu br. umową, wniosek o wydanie decyzji ZRID dla odcinka S74 Cedzyna - Łagów (30 km) powinien zostać złożony w pierwszym kwartale przyszłego roku. Inwestycja potrwa do 2028 roku. Po jej zakończeniu trasa ekspresowa S74 zyska ciągłość na nieprzerwanym odcinku o długości ponad 110 km od granicy województw łódzkiego i świętokrzyskiego do Opatowa.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjI3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM2IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjM3IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy