Jaki jest dobry plik produktowy
Plik produktowy, czyli product feed, jest najlepszym sposobem na kontrolowanie danych dotyczących produktów. Jego optymalizacja polega na dopracowaniu informacji, które dotyczą konkretnego towaru. Muszą być one wiarygodne, między innymi szczegółowo opisywać cechy fizyczne i chemiczne produktu. Podstawowe znaczenie ma także jego nazwa oraz zakwalifikowanie do odpowiedniej kategorii.
Zarządzanie plikiem produktowym będzie niezwykle trudne bez wykorzystania odpowiednich narzędzi. Takim jest np. Feedink, który umożliwia zaawansowaną edycję product feed-a możliwą do przeprowadzenia także przez laika.
Miejsca reklamy a pliki produktowe
Plik produktowy musi być dostosowany do środowiska, w którym chcemy się reklamować. Są one bardzo różne, ze względu na profil użytkowników, którzy z nich korzystają.
- Google Adwords — należy stawiać na konkret. Istotne są podstawowe cechy produktu jak np. kolor, materiał, waga, objętość czy wysokość. Zawsze podajmy cenę produktu.
- Google Shopping — możemy umieścić w boksie reklamowym jedynie cenę, nazwę produktu i zdjęcie. Dlatego też należy zadbać o jak najlepszą fotografię atrakcyjnie prezentującą produkt. W wyszukiwarce pojawimy się jedynie, gdy słowa kluczowe produktu będą dobrze dopasowane.
- Facebook — serwis pozwala nam na precyzyjny wybór grupy docelowej. Skorzystać tam możemy z dynamicznej reklamy produktów (DPA), dzięki której stworzymy optymalne i dopasowane czasowo reklamy. Bazować one będą na produktach najczęściej oglądanych przez użytkowników na stronie lub w aplikacji. Reklama taka dotrze do realnych użytkowników, ponieważ działa ona z wykorzystaniem ich ID. Ponadto używając DPA, można zaprezentować wszystkie swoje produkty.
- Porównywarki cenowe — stanowią one rodzaj połączenia możliwości AdWords i Google Shopping. Najważniejsze są tutaj takie elementy jak tytuł, cena, zdjęcie oraz odpowiednio długi opis. Powinien on zawierać wszystkie podstawowe parametry towaru. Należy mieć na uwadze przede wszystkim te, które są istotne dla potencjalnego klienta.
- Sieci afiliacyjne — potrafią być one istotnym elementem kampanii sprzedażowej. Wymagają pliku produktowego wyposażonego w odpowiednie tagi. Skorzystamy wtedy z licznych wydawców i dużych zasięgów sieci.
Dostosowanie plików produktowych do wymagań odpowiedniego kanału możliwe jest do realizacji za pomocą narzędzia Feedink. Wykonamy to z łatwością, bez znajomości rozwiązań IT.